Line_red.png

Åhléns City Stockholm – Barnavdelning

Stora upplevelser för små kunder.
Utsedd till "Best practice case" under Audio Branding Awards
Silver i "Best use of Audio Branding" under Transform Awards

 

Bakgrund:

Åhléns City Stockholm har totalrenoverat det översta planet i byggnaden. För barnavdelningen, som upptar den största ytan på våningsplanet, har ett helt nytt och spännande koncept skapats.

Utmaning:

Att tilltala barnet i varje kund oavsett om den är tre eller 80 år. Samt att skapa en ljuddesign som flexibelt följer tempo och flöde på dagen.

Lösning:

Det lekfulla konceptet för Åhléns barnavdelning bygger på skogens djur. Björnen, älgen, rådjuret, räven, grodan och ekorren är några av dem man möter under shoppingturen genom underavdelningarna flicka, pojke, hem, leksaker, baby och skor. Stort fokus har lagts på att förstärka det visuella skogskonceptet med Lexters specialkomponerade ljuddesign. Vi har ansvarat för idé, ljudkoncept, produktion, installation och kommer fortsättningsvis att sköta förvaltningen. 

Provrummet

Provrummet

U-turn

U-turn

Träd

Träd

På avdelning pojke

På avdelning pojke

Line_red.gif

Uppdrag