Det fantastiska eventet och den storartade kampanjen blir ännu bättre med rätt ljud. Men för att åstadkomma rätt ljud finns det många parametrar att ta ställning till; hur ser lokalen ut? Vilka enheter vill ni ljudsätta? Vilka ska komma på eventet, eller se kampanjen? Vi vet vilka frågor som kräver svar för att allt ska bli riktigt bra.

Viking Line - Nya Cinderella 

 
Foto: Viking Line

Foto: Viking Line

Bakgrund: Vi har ett långvarit samarbete med Viking Line genom vårt systerbolag Pretty Production. När Viking Line skulle ljud- och ljusdesigna de långa gångstråken från terminalen i Stockholm ut mot fartygen bad de oss att bidra.

Utmaning: Att skapa en ljuddesign som enkelt kunde varieras och förändras beroende på fartygens tema och kryssningar.

Lösning: 250 meter stämningshöjande ljud- och ljusdesign i gångstråken ut mot fartygen gör att resenärerna kommer i rätt stämning redan innan de stiger på fartyget. 

Ljudproduktionerna kan enkelt varieras och styras genom Lexter Sound System, som även håller koll på att rätt tema spelas på precis rätt dag och klockslag.

Line_blue.png

Hearing is believing

 

Med utgångspunkt i två kända dryckesvarumärkens specialexponering i butik undersöktes om det går  att öka köplusten med annat än pris. 

Läs vår undersökning

Underokning_Hearing_Halfsize.png

Chiquita Bananer

 
Event_Chiquita_Fullsize.png
 

Bakgrund: Chiquita ville synas mer i dagligvaruhandeln och bad oss att hjälpa till.

Utmaning: Öka intresset för och försäljningen av Chiquitas bananer.

Lösning: Genom att addera spännande ljud till Chiquitas monter i matvarubutik ökade vi attraktionskraften och tilltalade fler sinnen. I montern monterades en 3D-skärm med flygande bananer som grafiskt motiv och på insidan av montern sattes en ljudpuck som adderar och sprider ljud av regnskog.

ICA WC

 
Event_Ica_Special.png
 

Ljuddesign på ICAs huvudkontor. Olika toaletter har olika teman, som både syns och hörs för besökaren.

Det ekologiska ljudet

 

Kan man, med hjälp av emotionella ljudproduktioner och riktat ljud, påverka kundens beteende i valet av ekologiska produkter? 

Läs vår undersökning

Line_blue.png

Tanka en schlager - Statoil

Event_Statoil2_Special.png
 

Bakgrund: Statoil stod som huvudsponsor till Eurovision Song Contest/Melodifestivalen och ville ha en annorlunda kampanj som lyfte detta.

Utmaning: Att få all utomhusteknik kring mackarna att fungera trots den ganska kalla årstiden.

Lösning: Idé och genomförande av intresseskapande ”Tankstationerna”, ett rullande event på Statoilmackar i områdena där Melodifestivalen höll sina deltävlingar. Medan kunderna tankade kunde de samtidigt tanka ner en schlager. Vi lät även ta fram en speciell dator för att kunna använda flera ljudstationer samtidigt.

UMG - Highland Park

I en sluten box, helt klädd in- och utvändigt med speglar, får besökaren en unik ljud- och ljusupplevelse i 5.1 som för fram besökaren till en tasting av Highland Park 18 year old.

 

Lantmännen

 

Kan ljud och doft öka kundernas attraktion till bakhyllorna och rent av öka lusten att baka själv?

Läs vår undersökning

Uppdrag